1 Nisan 2013 Pazartesi

DIY: Ombre Short


Malumunuz artık yavaş yavaş yaz geliyordur diye düşünüyorum :) Yazın bize ne lazım olur; bol bol şort, askılı t-shirtler, sandaletler, güneş gözlükleri, neon çantalar, efil efil elbiseler, bol bol bileklik, canlı canlı renklerde ojeler felan filan.. Ben de düşündüm dedim ki bu yaza kendi yapımım değişik şortlarla gireyim. Evdeki kot pantolonlarıma baktım kesmeye kıyamadım, ben de gittim ofisteki erkek arkadaşlarımın başının etini yedim. Sağolsunlar iki tane artık giymedikleri pantolonu bana verdiler. Bir tanesi oldukça zayıf bir arkadaş olduğundan onun pantolonla sorun yaşamadım ama diğer oldukça bol geldi :) Bende bele oturtup kemerde taktım mı tamam olur diye düşündüm ve başladım çalışmalara.

Öncelikle neler lazım olacak bize ona bakalım;

- Jean pantolon ya da varsa elinizde şort
- Beyazlatıcı
- Makas
- Maket bıçağı
- Cımbız
- Ne renkte istiyorsanız kumaş boyası
- Tuz
- Renk sabitleyici
- Eldiven
- Kalem (kullanmadığınız göz kalemi bile olur, hatta hiç olmasa da olur )


Öncelikli olarak pantolonu giyin ve nereden kesmek istediğinize karar verip ufak bir çizgi atın. Korkmayın boya, eskitme çalışması ve yıkama esnasında o iz kaybolacak zaten.



İşaretleme işlemini bitirdikten sonra kesmeye başlayın. Çok muntazam olmasına uğraşmayın nasılsa eskitilmiş bir görünüm veriyor olacağız şortumuza. Bir de keserken dış yanlara doğru yamulan bir kesim tercih edebilirsiniz bence daha güzel duruyor ki ben öyle yaptım :)


Sonra sıra işin en eğlenceli kısmına geliyor. Yapmak istediğiniz tüm eskitme işlemlerini beyazlatma ve boyama işlemlerinden önce tamamlayın ki daha sonra kimyasalların etkisinde kalmış olan şortunuza fazla zarar vermeyin. Ben cep kısmına aralık vererek makasla iki kesik attım. Sonra arasında gördüğünüz bu kısımdaki ipleri diklemesine cımbız yardımı ile çektim. Bunu jeanlerinize de uygulayıp eskitilmiş görünüm verebilirsiniz, ben deli gibi kesiyorum jeanlerimi :) Neyse istediğiniz kısımda istediğiniz gibi çalışın. Alt kısımda maket bıçak yardımıyla ipliklerin çıkış yönünün tersine tıraşlamalar yapın. Zaten makinaya attıktan sonra o ipler daha da çıkacak. İsterseniz cep kısmında da maket bıçağı ile eskitme işlemleri yapabilirsiniz. Bu arada zımparadan da yardım alabilirsiniz eskitme işleminde.


Sonra sıra beyazlatmaya geliyor. Burda en önemli olan şey eldiven kullanmayı unutmamanız. Bir de bildiğimiz çamaşır suyu kullanın, yoğun kıvamlı beyazlatıcılardan değil, onlar istediğimiz sonucu vermiyor çünkü. Oranı ne diye sorarsanız aslında ben pek mantıklı bir oranlama yapmadım. Tamamen beyazlatma işleminin gidiş hattına göre ekledim çamaşır suyunu. Yarım şişe çamaşır suyuna 2-3 bardak soğuk su ekleyerek yaptım diyelim ben ama dediğim gibi orana çok sadık kalmayın. İstediğiniz beyazlığa ulaşana kadar bekleyini bu arada ters yüz yapmayı unutmayın. İstediğiniz gibi olunca soğuk su ile iyice yıkayıp çamaşır suyundan arındırın. Bu aşamadan sonra makineye atıp yıkayanlar var ama ben işlemlerine makineye atmadan devam ettim :)


Hangi renk ya da renklerde boyamak istediğinize karar verin. Ben iki renk boyamaya niyetlendiğim için kısım kısım boyama işlemini tamamladım. Önce bir kovaya sıcak su doldurun ama ağzına kadar değil tabi ki :) Bunun içine boya karışımınızı dökün ve 4-5 yemek kaşığı tuz ekleyin ve homojen bir hale gelene kadar karıştırın. Tuz ne alaka derseniz, rengin sabitlenmesini sağlıyor ki zaten en sonunda biz sabitleyici kullanıyor olacağız. İyice karıştırdıktan sonra şortunuzu boyanın içine nereye kadar ulaşmasını istiyorsanız oraya kadar sokun. Ara ara karıştırın ön ve arka tarafını, tabi ara ara ters düz yapın ki iki tarafta eşit şekilde boyanmış olsun. Rengin yukarılara çıkmasından korkmayın, mükemmel ayrılmış iki çizgi halinde boyamak istemiyoruz ne de olsa :))


Ben boyama işlemlerinde çok klasik Viktoria boyayı kullandım. Arkasındaki talimata bakarsanız suda kaynatın felan şeklinde ama benim tarif ettiğim yöntemle yaparsanız sorunsuz tamamlamış olursunuz boyama işleminizi. Ben koyu mor ve açık mavi tercih ettim ama açık mavi beklediğimden biraz koyu çıktı :) Ben boyalarımı Tahtakale'den aldım ama siz dilediğiniz hobi malzemeleri satan dükkanlardan alabilirsiniz. Tabi boya farklılaşınca işlemleri de farklılaşabilir. O konuda satıcıya bir danışın derim ben.



Alt kısmın boyama işlemi bittikten sonra bu şekilde görünüyor. Soğuk suda iyice yıkayın, boyayı tamamen akıtmanız zor oluyor ama en azından rengi çok cılız gelene kadar yıkayın. Sonra aynı işlemi diğer tarafı için uygulayın. Boyayı hazırlayın bu sefer boyanmamış olan kısmı sokun kovanın içine ve ara sıra karıştırın. Ben kaşık kullandım bu karıştırma işlemlerinde ve üst kısmı boyarken kaşıkla renkli sudan alıp mor kısımla da karıştırdım birleşme noktasında. Bir de eski bir diş fırçası yardımıyla iki rengin birbirine karışmasını sağladım.

İkinci kısmı da boyadıktan sonra tekrar durulama kısmına geçiyoruz. Bu arada boyalı suda ne kadar bekletmemiz lazım derseniz siz rengi beğenene kadar diye cevap veririm :))

Renk sabitleyici kısmına gelecek olursak eğer boyayı alırken renk sabitleyici istediğinizi de söyleyin. Ufak bir şişede silikona benzer yapıda bir madde bu sabitleyici dediğimiz. Üzerindeki talimata göre iyice durulanan kumaşı 30 derecelik suyun içine atın ve üzerine fiske edin. 30 dakika beklettikten sonra durulamadan asın. Ben bu tarife uymadım çünkü yoğun bir prosesten geçen şortumun yumuşatıcı ile tanışması gerektiğini düşündüm :)) Makineyi sadece suda durulama ayarına getirdim, 30 dereceyi ayarladım, yumuşatıcı gözüne az miktarda yumuşatıcı ve sabitleyiciden 6-7 damla koydum. Makineden çıktıktan sonra kuruttum ve sonuç...




Bu da iki farklı çalışmanın görünümü. Üsttekini  az beyazlatıp sadece üst kısmına açık mavi olan boyayı uyguladım. Güneşin tam geldiği noktada çekim yaptığımdan renkler biraz parladı :)


Umarım siz de yapar aynı sonuçları alırsınız. Takıldığınız noktalarda beni soru yağmuruna tutmayı ve ya Youtube'daki videoları izlemeyi unutmayın :)))

Basak Beyazkaya Web Developer

6 yorum:

  1. Başakkk çok güzel olmuş bunlar morlu olana bayıldım ben bunu imkansız beceremem =)) güle güle giy öperim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok sağol. yaparsın aslında çok kolay ve eğlenceli sadece biraz zamanını alıyor o kadar :))

      Sil
  2. Oh wow what a great idea!! Your shorts look stunning right now! Think they are such an eyecatcher!

    Hope you visit me on my blog
    fashionobsession-mieni.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much. i hope u do too :)) by the way i'm following :)

      Sil

your comments can make my day magical..♡ u all