25 Nisan 2013 Perşembe

Key To Be Healty and Fit



Yaz gelmeye başlıyor ve hepimiz telaş içerisindeyiz..Kışın bizi sıcak tutan pastaları yedik, yayıldık kımıldamadan oturduk şimdi de gün yüzüne çıkan fazlalıklarımızdan kurtulmaya çalışıyoruz.. Ama bunu yaparken çok dikkatli olmamız gerektiğini de unutmayalım lütfen.. 3-4 kilo fazlalıktan kurtulmak için sağlığımızı tehlikeye atacak deli diyetlere lütfen girmeyin..Birisinde bir diyetin işe yaraması sizde de yarayacağı anlamına gelmez..Ve lütfen bol bol yürüyüş yapmayı unutmayın..Bir dünya para verip spor salonlarına yazılmanıza gerek yok, kendinize bahane bulmayın ve geç kararan havadan yararlanıp işten döndükten sonra 45 dakika yürüyün...Unutmayın yürümenin yakamayacağı hiçbir yağ yok :))

İşte size Chef's Pack'ten ufak tüyolar..

* Bahar yorgunluğu hissine rağmen metabolizmanızın doğa gibi canlandığını unutmayın.
* Porsiyon kontrolü sağlayın, az ama sık besin tüketin.
* Yiyecek seçimlerinizi çeşitlendirin, her öğünde tüm besin gruplarından bir yiyeceği bulundurmayı ihmal etmeyin.
* Bu dönemde oluşabilecek ödemleri atmanın yollarından bazıları da yeşil erik ve kiraz tüketmek, bol sıvı almayı da ihmal etmeyin.
* Diyetinizin posa kalitesini yükseltin ve artan sebze-meyve seçeneklerini avantaja dönüştürün.
* Glisemik indeksi düşük besinleri tercih edin ve tam buğday unundan tam tahıllı ekmekleri tüketin.
* Canınız tatlı istediğinde ağır şerbetliler yerine 2-3 top dondurma ya da frozen gibi hafif tatlılara yönelin.
* Poğaça, simit gibi besin değeri düşük yiyecekler yerine tam tahıllı ekmekten yapılmış az yağlı peynir ve bol yeşilliklerle zenginleştirilmiş bir sandviç, yanında da taze sıkılmış meyve suyu ya da naneli ayran gibi doğru besin seçimleriyle güne zinde başlayın.
* Tuz miktarını sınırlayıp doğal tuz kullanın.
* Güneşin kendini göstermesi ile birlikte D vitamini depolarımızı yenileyeceğimizi unutmayın ve kefir, süt, yoğurt, ayran gibi kalsiyum bakımından zengin besinleri de mutlaka diyetinize ekleyin.
* Yorgunluğunuzu gidermek için akşamları melisa ve papatya çayı gibi rahatlatıcı bitki çaylarını tercih edin.
* Doğru beslenme düzeninin yanında, ısınan havayla birlikte yararlanabileceğiniz parkları, sahilleri, açık alanları spor ve egzersiz yaparak değerlendirin.








Basak Beyazkaya Web Developer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

your comments can make my day magical..♡ u all