21 Haziran 2014 Cumartesi

Eda Taşpınar Güneş Yağları






Herkese merhaba..Uzun bir aradan sonra blogda Türkçe yazıyor olmamın nedeni internette bu konuda yeterli bilgi olmaması ve ciddi acısını çekmiş olmam :) Nasıl mı derseniz az sonra anlatıyor olacağım.

Geçen sene çıkan Eda Taşpınar'a ait güneş yağları serisini denemeyi çok istemiştim ama o kadar çok olumsuz şe duymuştum ki korkup vazgeçmiştim, yanık tedavisine başladım diyen bile olmuştu :) Bu sene yani geçen hafta ilk güneşe çıkışımı kutlamak üzere :) serinin Yoğun Bronzlaştırıcı Yağ olanını aldım ve kullanmaya başladım. Tek başıma olmanın verdiği handikap nedeniyle de bazı bölgelerime tam olarak süremedim ne yazık ki. Tüm gün (11.30-17.00) arasında güneşin altında gölgeye saklanmadan yattım ki bunun nedeni senelerdir bu şekilde güneşleniyor olmam (Ten rengim buğday olduğundan güneşe toleransım daha yüksek) ve güneş sıcaklığının çok fazla olmamasıydı. Akşam eve gelmek için yola çıktığımda kızardığımın farkına vardım ama zaten ben Kızık-Kahve yanıp sonra bronzlaştığımdan sorun yok dedim kendi kendime. Evin kapısını çalış kapıyı açan kardeşimin tepkisiyle yanlış birşeyler olduğunu anlamaya başladım :) "Abla ne yaptın sen böyle?" dedi direkt olarak. Hani ıstakoz gibi yanmışsın derler ya, işte o tam olarak bendim :)) Doğal olarak acımaya başladı ilk gün yandığım yerler ama ilginç olanı güneş yağını tam olarak süremediğim yerlerde hiçbir şey yoktu. Cumartesi günü yandım, Çarşamba günü rengim oturmuştu, Cuma günü de soyulmaya başladım (yani dün ). Rengim son aldığı şekli ile kalsaydı 1 günde tam 1 ayda yakalayabileceğiniz bronzluğa ulaşmıştım. Bir yandan iyi oldu bu şekilde soyulmam çünkü tüm senenin ölü derisi gidecek ve yeni deri üzerinden yanıyor olacağım bir dahaki sefere :) Bir daha ki sefere diyebiliyor musun derseniz evet kesinlikle diyorum çünkü artık nasıl yanmam gerektiğini öğrendim.

İşte tam olarak bu noktada bu post'u yazmaya niyet ettim :) Bu serinin nasıl kullanılması gerektiği hakkında yeterli bilgi ne yazık ki yok ve bizler yanlış kullanım nedeniyle yağları kötülüyoruz. Önce serideki yağları bir tanıyalım;

Eda Taşpınar Yoğun Bronzlaştırıcı Yağ: Yağın içinde bulunan maddeler melanin üretimini harekete geçiriyor ve bronzlaşma sürecini hızlandırıyor ki ben de bu nedenle 1 ayda alabileceğim rengi 1 günde aldım :) 

Eda Taşpınar Bronzlaştırıcı Koruyucu Yağ: Yağın reklamı Eda Taşpınar'ın  güneşlenmeye ilk başladığında kullandığı yağ şeklinde olan bu ürün 15 SPF koruyucu faktörlü ve içeriğindeki Argan yağı sayesinde güneş karşıtı bakım sağlıyor.


Eda Taşpınar Yoğun Bronzlaştırıcı Sprey: Yoğun Bronzlaştıcı yağ ile aynı formülasyonda tek farkı kutusu ve sprey şeklinde sıkılabiliyor olması. 


Şimdi asıl olay nedir noktasına gelirsek yapmanız gerekler şunlar;

  • Güneşe ilk çıktığınızda direkt olarak Yoğun Bronzlaştıcı Yağ ile başlamayın. Benim gibi ben alışkınım diyebilirsiniz ama sonucunda kızarıklıklara ve soyulmaya hazırlıklı olun. 
  • Güneşle ilk çıktığınızda serinin 15 SPF'li Bronzlaştırıcı Koruyucu Yağ'ı kullanın. Dilerseniz aynı gün içerisinde Bronzlaştıcı Yağ ile dönüşümlü kullanabilirsiniz ama eğer yanmak için zamanınız varsa yani tatildeyseniz renginiz dönene kadar 1-2 gün koruyucu olan yağı daha sonra da tamamen Bronzlaştıcı yağ'ı kullanın.
  • Bir diğer seçenek ise güneşe çıkmadan önce koruma faktörlü elinizde bulunan herhangi bir güneş yağını sürüp üstüne Yoğun Bronzlaştıcı Yağ'ı sürmek. Melaninler bronzlaştırıcı yağ ile harekete geçecek ama alttaki koruyucu yağ nedeniyle de kızarıklıkları önleyeceksiniz.
  • Güneşlenme sonrası mutlaka cildinizi güneş sonrası losyonlar ile nemlendirin. Gerçekten işe yarar birşey bu bronzluğu korumanız açısından. Dilerseniz piyasada satılan ürünleri dilerseniz eczanelerden alabileceğiniz Bepanten'i kullanabilirsiniz. Hatta Bepanten'i güneş öncesi alt baz bile yapabilirsiniz. Bol bol su içmeyi unutmayın ve doğal nemlendiriciler olan havuç, ıspanak, brokoli, yoğun yeşil sebzeler, mango, portakal vb. maddeleri beslenme düzeninize eklemeyi unutmayın :)

Not: Güneş yağlarını GratisWatsonsRossmannDouglas Parfümeri ve eczanelerde bulabilsiniz...
Basak Beyazkaya Web Developer

1 yorum:

  1. Eda Taşpınar'ın broznlaştırıcısı 15 faktör olanını kullanmıştım. Mucize gibi bir şey. Öyle Malak gibi güneşe yatanlar şikayette bulunmuştur. Zaten söylüyor ürünleri nasıl kullanmamız gerektiğini

    YanıtlaSil

your comments can make my day magical..♡ u all