5 Temmuz 2016 Salı

21 Gün Şeker Detoksu




Herkese merhaba,

Çoook ama çook uzun zaman sonra tamamen blogun mantığı dışında birşeylerden bahsetmek istedim :) Kim bilir belki isterseniz böyle de devam edebiliriz :))

Aslında çok duyduğunuz, arınma mantığının başlangıç noktalarından birisi 21 gün şeker dieti. Ben neden yapmaya niyetlendim önce ondan başlamak lazım sanırım. Aslında yaklaşık 1 senedir çok düzenli bir spor hayatım var ama tek başına spor yapmak sizi amaçladığınız noktaya getirmekte ne yazık ki yeterli olamıyor. Ne yapmak istediğinizi etraflıca düşünüp, yediğinizi içtiğinizi gözden geçirip yeni bir beslenme düzeni çizmeniz gerekiyor. Konudan çok uzaklaşmadan, glukoz (açılık) oranım biraz yüksek çıkınca (normalde 100 olması gerekirsen 110) doktorum bir iki ay beslenme sistemine dikkat et, tekrar tahlil yaptığımızda da düşmemiş olursa ilaç tedavisine başlarız demesi ile başladı herşey. İtiraf ediyorum sağlıklı beslenmeme rağmen şerbetli tatlılar benim için asla uzak duramadığım besin maddeleri olmuştur hep. Hani derler ya 21 gün yeniden başlama için yeterli bir süredir diye, bende de dedim ki o zaman 21 gün şeker yok sana :)

Çok duymuşsunuzdur demiştim ya, özellikle instagramda popüler bir detoks şekli. Diet demek çok dğru değil galiba, detox demek daha mantıklı. Çok basit olarak 21 gün boyunca şeker ihtiva eden hiçbir şeyi yemiyorsunuz, buna patetes, havuç gibi sebzeler ile beyaz karbonhidratlar dahil. Birçok yerde detox listelerini bulabilirsiniz aslında, hatta detaylı bir listeyi de ben sizinle paylaşayım :)



Evet liste birazcık acımasız olabilir ama markete gittiğinizde etiket okuma alışkanlığını bile kazandırsa size bu detoks kardır diye düşünün bence. Vücudumuza hiçbir yararı olmayan gereksiz o kadar çok şey alıyoruz ki ve şeker de bunların içerisinde en fazla payı ve zararı olanlardan bir tanesi.

Belki izlemişsinizdir "That Sugar" filmini, izlemediyseniz ve bu detoksa niyetliyseniz önce filmi izleyin, şekerin vücudunuza yaptıklarını görün sonra gelin tekrar konuşalım bence :) 


Etiketleri okuyun demişken, şekerin farklı versiyonları var, sağlıklı besleniyorum, müsli vb. yiyorum sanmayın, içleri onların da şeker dolu. Kendi granolanızı kendiniz yapın, yulaf yiyin sadece ya da. Hatta o sağlıklıyım diye bağıran yoğurtları hiç tüketmeyin, yoğurdunuzu kendiniz yapın ki çok kolay birşey yoğurt yapmak, hatta keçi sütü ve ürünlerini tüketin ona da sonra geliriz :)

Bitirmeden şekerin diğer türlerini de sıralayalım, etiketleri okurken içinde bunlar varsa lütfen uzak durun :)

-Dekstroz
- Sükroz
-Galaktoz
-Maltoz
-Mısır Şurubu
-Fruktoz
-Esmer şeker
-Glikoz şurubu
-Fruktoz şurubu
-Pancar şekeri
-Maltodekstrin
-İnvert şeker
-Malt şurubu
-Glikoz
-Şeker tabi ki :)


Basak Beyazkaya Web Developer